Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

9/09/2014

Kjoler med Daisy-mønster


Det ser ut til at temaet denne sommeren er grandtantebarn :)
Det har i alle fall blitt litt barnetøystikking, noe planlagt og noe impulsivt.
En dag jeg prøvde å rydde litt i garnposene/ veskene som stod rundt omkring på stuegulvet dukket det opp litt Smartgarn som jeg brukte til et vevstrikkprosjekt i vår.
Jeg tenkte i mitt stille sinn at det da gå an for meg også å få brukt litt restegarn...
Jeg begynte å bla litt i bøkene som ikke var kommet lenger enn til oppå syskrinet, også det i stuen ;)
Og i en Pickles-bok fant jeg en kjole der jeg kunne få brukt alle tre fargene.


 

I tillegg til restene i Smart, hadde jeg liggende litt deilig, mykt ullgarn som jeg kjøpte i Roma for noen år siden.
Nå var det tid for å få brukt av lageret!

 





Jeg syntes kjolen ble litt lang og smal.
Siden jeg hadde mer av samme garn fra Roma, fant jeg ut at jeg ville strikke en til, men med en litt annen fasong i skjørtedelen.
Denne gangen ble det i kombo med noen rester av Sterk jeg hadde på lur.



 



På denne kom Daisy litt mindre til sin rett, men fargene gjorde at den falt i smak hos meg lell :)

4 kommentarer:

  1. Enig med deg, det er finest med litt vidde i skjørtet.
    Kjolene blei flotte, det gir ein god følelse når ein får brukt opp restegarn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Wenche. Jeg er jo så dårlig på å bruke restegarn at jeg blir v e l d i g fornøyd når jeg endelig skjerper meg og gjør noe med det :)

      Slett
  2. Flotte kosekjoler, som eg og er frista til å strikka. Nå har eg og den boka frå Pickles,- så da står berre på tida! Bra jobba at du har fått brukt restegarn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Var veldig greie å strikke! Det går nok ikke lenge før du er igang skal du se ;)

      Slett