Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

5/09/2014

Sokker i Arwetta

Jeg har mye fint garn liggende -garn som jeg har fått i gaver ved ulike anledninger.
Blant annet noen nøster Arwetta som jeg har fått av Åshild for en god stund siden.
Dvs.-jeg har ikke disse liggende lengre, for de var med i kofferten på påskeferie til Lanzarote :)
Der ble garnet gjort om til sokker. Myke, deiige sokker i en nydelig jeansblå farge :)
Og selv med ganske lang vrangbord og størrelse 37 gikk det kun med såvidt over 60g garn!

Her har jeg ikke brukt oppskrift. 
Startet vrangborden med 2 rette og 3 vrange.
Etter 20 omganger felte jeg inn til 2 vrange på annenhvert vrangfelt.
Etter 10 nye omganger felte jeg inn til 2 vrange på de vrangfeltene som ikke ble tatt ved forrige felling. Da var det bare å strikke videre 2 rette, 2 vrange til vrangborden var lang nok. I mitt tilfelle ble det 21-22cm her. Dermed fikk sokkene fin passform til meg.
Foten i sokken er glattstrikket. Greit å ha sokker som ikke ruver for mye i joggesko eller spasersko ;)  Jeg er nemlig typen som bruker ullsokker i stedet for strømper. Så her er det enten ull eller ingenting på bena....







5 kommentarer:

  1. Det var ein ny måte for meg å strikka vrangborden på. Veldig lurt faktisk:) Og så lite garn du brukte, jammen overraskande. Nå har eg aldri strikka med Arwetta, det har eg endå til gode.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette var første gangen jeg prøvde Arwetta. Det er å anbefale :) Var mykt og godt, og samtidig tvinn i garnet så det ikke delte seg når jeg strikket.

      Slett
  2. Den vrangborden hørtes veldig kjekk ut - og du verden så gode de ser ut Sølvi :) også så lite garn du brukte da - utrolig! :) Arwetta er veldig godt - har strikket babyvest i dette garnet, mykt ja :)

    SvarSlett
  3. Så fine de ble, det var en lekker farge. Har noen nøster Arwetta som tenåringen har lagt sin elsk på. Men hun er en notorisk sokkedreper, så jeg får finne på noe annet med garnet.

    Kjekt å "se" deg igjen, detter visst av og til innom når jeg bloggsurfer. :)

    SvarSlett
  4. Anonym1/06/2024

    Hvilke pinne str brukte du!? Veldig fine!!

    SvarSlett