Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

8/28/2013

Sparkebukse

Jeg er så heldig å være grandtante til flere små.
Så etter boleroen var det tid for å strikke ferdig en sparkebukse jeg begynte på i juni en gang...



Oppskrift til denne fant jeg i heftet Sandnes Lanett Baby 6012.
Jeg har strikket i den i Fine Wool fra Schachenmayr. Riktig så "Fine" med hele 310m pr.50g... 
Dette garnet er noe tynnere enn Lanett, og dermed ble det litt ekstra tilpassing og oppigjenrekking. 
Men jeg kom da i mål til slutt.
Den herlige gutten er i skrivende stund knappe 3 mnd. 
Ser det er bra at jeg valgte å strikke i str.3-6 mnd  ;)

Jeg har strikket denne modellen en gang tidligere. 
Synes den er flott og anvendelig i all sin enkelhet.

8 kommentarer:

  1. Ei nydelig sparkebukse du har strikka. Må vera særdeles deilig i bruk sidan ho er strikka i så tynt garn! Heldige dei som har deg som tante/grandtante.

    SvarSlett
  2. Kjempefin buksa, og eg er så glad du gjekk for den fargen. Blei rett og slett lekkert!

    SvarSlett
  3. Superfin gut som har fått superfin buksa av grandtanto. Veit at denna buksa blir brukt for niesa er glad i den fargen.

    SvarSlett
  4. - og hu er glad i strikkaklær til babyen sin!

    SvarSlett
  5. Det var ei nydeleg sparkebukse til ein nydeleg gutt :)

    SvarSlett
  6. Det var ei nydeleg sparkebukse til ein nydeleg gutt :)

    SvarSlett
  7. Det var ei nydeleg sparkebukse til ein nydeleg gutt :)

    SvarSlett
  8. Den var helt nydelig Sølvi :) var no så skjønn den lille her... :)

    SvarSlett