Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

5/08/2013

Damevott i Selbustrikk


Jeg deltar i Projo's Vottealong. Hadde en mistanke om at jeg kanskje hadde nok prosjekter på gang, men fristelsen til å melde seg på ble for stor :) Høres jo greit ut å klare ett par votter i måneden.
Jeg fikk rett i mine antagelser, og etter noen få måneder henger jeg litt etter med vottestrikkingen.  Jeg er akkurat ferdig med vottene som skulle strikkes i mars....



Mønsteret til disse fant jeg i heftet "Selbustrikk" fra Rauma.
Jeg har brukt Røros Lamullgarn og pinner 2mm.
Dette er som sagt damevotter. Men de ble litt småe, og passer nok heller en barnehånd i str. 10-12 år vil jeg tro. 
Så disse havner i samlekassen enn så lenge  ;)

5 kommentarer:

  1. Kjempefine!! Du gjør så fint arbeid, Sølvi.

    SvarSlett
  2. Flotte selbuvotter. Litt annerledes enn de man ser til vanlig.
    Jeg har også men enn nok å gjøre, men alonger må jeg være med på. Det er da så morsomt å strikke sammen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker så mye :)
      Var akkurat det jeg leitet etter i heftet -et mønster som ikke er så mye brukt.
      Og VISST er det kjekt å strikke sammen, ja!!

      Slett
  3. Må si som de andre, nydelig arbeid, og flotte vanter Sølvi :)

    SvarSlett