Om meg

Jeg driver med litt ulike teknikker -i hovedsak strikking, spinning, veving og nupereller.
Håper noen av dere finner glede i å kikke innom bloggen min!

12/27/2012

Luer i ribbestrikk

Her er tre luer jeg strikket til jul.
Alle er strikket i Mitu Alpakka fra Rauma, et aldeles nydelig garn. 
Det er mykt og godt, og luene blir kløfrie og behagelige.
Jeg brukte pinner 3,5mm.

Luene er strikket i forskjellige størrelser. Den grå er ca.10-12 år, den blågrønne ca.14 år og den brune en liten herrestørrelse.
Jeg la opp henholdsvis 104, 116 og 120 masker.




6 kommentarer:

  1. Så flotte huene vart! Med det deilige garnet vert dei nok gode i bruk.

    SvarSlett
  2. Det var gode, flotte luer! Har ikke prøvd det garnet, det ser deilig ut.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle rette en skrivefeil og vips "rettet" jeg hele greia.
      Takk for garntips, luene ser gode ut.
      Godt nytt år til deg og dine.

      Slett
  4. Hvilken oppskrift har du brukt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke brukt oppskrift. Som du kan se i bloggteksten har jeg skrevet litt om maskeantall, trådvalg og pinnenr.
      Jeg husker ikke hvor lange jeg strikket luene, så der må du eventuelt bare prøve deg fram.

      Slett